از جوهر نمك استفاده نكنید
نوشته شده توسط : nahal


 

از جوهر نمك استفاده نكنید

 

 

 

 

 

 

همه ساله هنگام فرارسیدن ایام نوروز، شمار زیادی از افراد به ویژه زنان خانه دار دچار مسمومیت می شوند.

خطر هنگامی شدت می یابد كه مواد شوینده دیگر با جوهر نمك مخلوط شود و برای پاك كردن جرم های وان، دستشویی و دیگر لوازم خانه، استفاده گردند.

 

 

مخلوط جوهر نمك با دیگر شوینده ها، گاز خطرناكی به نام گاز كلرامین ایجاد می كند كه این گاز موجب سوختگی راه های تنفسی، اختلال تنفسی، انسداد راه های تنفسی و حتی مرگ می شود.

خطرناك‌ترین مواد اسیدی كه به ریه آسیب جدی می‌رساند، مخلوط كردن وایتكس و جوهرنمك برای شست‌وشو است. یكی از مواردی كه آسیب جدی به ریه می‌رساند، استنشاق اسید است و متأسفانه برخی خانم‌های خانه‌دار برای از بین بردن لك كاشی‌ها به مواد شوینده، ‌وایتكس اضافه می‌كنند و در برخی از مواقع نیز وایتكس را با جوهر نمك، ‌در فضای بسته، تركیب می‌كنند كه استنشاق بخار متصاعد شده از این تركیب، آسیب جدی و جبران ناپذیر به ریه‌ها وارد می‌كند.

از تركیب جوهر نمك و وایتكس، گاز كلر متصاعد می‌شود و كلر هم به اسید كلریدریك تبدیل می‌شود. كسانی كه در معرض استنشاق این تركیب قرار می‌گیرند، با علایمی مانند آسم، تنگی نفس و خس‌خس سینه مواجه می‌شوند كه با درمان دارویی به طور موقت برطرف می‌شود، اما به مرور زمان این علایم در آن ها باقی می‌ماند و هیچ وقت بهبودی كامل حاصل نمی‌شود و باید به طور مداوم از دارو استفاده كنند.

این مواد به ویژه در محیط های بسته یا محیط های با سقف كوتاه نباید استفاده شوند، زیرا گاز خطرناك این مواد به طور ناگهانی آزاد می شود و با استنشاق در محیط بسته موجب افت اكسیژن خون می گردد.

مبتلایان به بیماری آسم و آلرژی و نیز كسانی كه ریه‌های حساسی دارند به هیچ عنوان نباید از مواد اسیدی مانند وایتكس یا هر ماده اسیدی پاك‌كننده دیگر برای شست‌وشو استفاده كنند. كسانی هم كه به وسواس مبتلا هستند باید وسواس خود را درمان كنند و در صورت استفاده،‌ حتما به استاندارد بودن این مواد توجه داشته باشند.

همچنین پس از مصرف مواد شوینده، سفید كننده، جرم بر و لوله بازكن در محیط های دربسته و كوچك مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان در یك مكان ها توقف نكنید، چرا كه گازهای تولید شده در این محیط ، سمی می باشند.

 





:: بازدید از این مطلب : 671
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: